studentskafferiet.blogg.se

Saffranstryffel

Publicerad 2012-12-18 18:08:57 i Allmänt,

 
Av det här receptet blir det 12-15 goda saffranstryfflar. Vill man ha fler (det vill man) så går det bra att dubbla receptet.
 
1/2 dl vispgrädde
1 påse saffran
150 g vit choklad
 
100 g vit choklad att doppa tryfflarna i.
 
Hacka chokladen.
Vispa ihop saffran och grädde i en kastrull och låt det koka upp.
Blanda i chokladen i kastrullen och rör tills all choklad smält.
Ställ in kastrullen i kylskåpet och låt smeten svalna. 
Rulla till bollar och ställ in i frysen en liten stund, ungefär 10 minuter. 
Smält vit choklad försiktigt i micron och doppa bollarna i chokladen.
Dekorera eventuellt med strössel och ställ sedan in i kylskåpet och låt den vita chokladen stelna, förvara tryfflarna därefter i kylen.
 

Kommentarer

Postat av: loova

Publicerad 2012-12-18 19:35:58

Sådana gjorde jag igår, fast jag rullade mina i florsocker :)

Postat av: Ellen

Publicerad 2012-12-18 21:20:55

Varför ser allt ditt julgodis så gott och fint ut?! Mina ser ut som katastrof =/

Svar: Jag har sett bilder på ditt julgodis, Ellen! Hoppas att det smakade gott ändå trots det lite unika utseendet. ;)
klaraochrebecca.blogg.se

Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Publicerad 2012-12-18 21:29:22

Saffran och vitchoklad är så gott tillsammans! Gjorde cake pops på den kombon :)

Svar: Eller hur, det passar jättebra ihop! :)
klaraochrebecca.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela